شرح وظایف واحد IT
حوزه نرم افزار
- پیاده سازی نرم افزار های کاربردی
- نصب، راه اندازی و آمــــــوزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
- نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا - بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و - ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
- فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
- نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
- ارتباط مستمر با واحدها و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
- ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
- رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری
حوزه شبکه
-ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه -
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
- راه اندازی سرور های مور نیاز واحد
- پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه طبق فرآیندهای موجود
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
حوزه سخت افزار
- بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
- ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از واحد
- تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
- تهیه شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها
- سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
- رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
وب سایت
- بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
- نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
- ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از واحد
- تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
- تهیه شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها
- سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
- رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
- طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری
- بروزرسانی صفحات وب سایت
- قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم درسایت
- طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
- نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website
آموزش
- مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
- شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
- آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
- ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران
امور ستادی
- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
- انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
- ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
- پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT