برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

شبکه بهداشت درمان جلفاJolfa Helth Care Network

فهرست اصلی





اعتبار بخشی و بهبود کیفیت بیمارستان
کارشناسان واحد:  عهدیه اکنافی  و کیوان نظامی دوست علمداری
مدرک دانشگاهی: کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

شرح وظایف:

     - تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان

     - تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان

    - تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی

    -تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیربالینی(مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک)

    - پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها

    - پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی و بهبود کیفیت در بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان

    - تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده

    - تدوین و پایش شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار بیمارستان

    - توزیع فرم های داده های شاخص ها به بخش ها و پیگیری نتایج آن ها

    -جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان،لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط به پیرامون آن جهت مسئولان مربوط

   - شناسایی چالش ها و مشکلات موجود در مسیر اجرا و پیشرفت برنامه های بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار در بیمارستان،تحلیل علل مربوط و ارایه راه حل به کمیته بهبود کیفیت و مدیریت اجرایی بیمارستان

   - تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت
   - جمع آوری خط مش ها و روش های اجرایی و دستورالعمل های دریافتی از واحدها و بخش های مختلف بیمارستان و قراردادن در دسترس کارکنان و نظارت بر اجرای صحیح آن

   - تدوین گزارش سالیانه از نیازهای آموزشی کارکنان

   - انتخاب گروه های کاری جهت استقرار و نگهداری استانداردهای خواسته شده

   -برنامه ریزی جهت آموزش و فرهنگ سازی جهت استقرار الزامات اعتباربخشی

   -ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی(ثبت،تحلیل،اقدامات اصلاحی،اعلام اقدامات اصلاحی در سطح بیمارستان و به اشتراک گذاری آن)

   -ایجاد نظام جامع مدیریت خطر(فرهنگ سازی،شناسایی خطرات،ارزیابی ،تحلیل،اقدام اصلاحی،بررسی و نظارت مداوم،ارتباطات موثر و مشاوره)

    -تجزیه و تحلیل چک لیست های واحدها و بخشهای مختلف بیمارستان

    - تجزیه و تحلیل فرم های پایش شاخص های اصلی فرآیندهای بیمارستان

    - تجزیه و تحلیل فرم های رضایت سنجی بیماران و پرسنل و ارسال آن به کمیته مدیریت اجرایی بیمارستان

    -مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف

     -تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی

      - پیگیری تشکیل جلسات کمیته بهبود کیفیت و مدیریت اجرایی

      - نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی

     - بررسی و پیگیری تجزیه و تحلیل شکایات و ارائه آن در کمیته مدیریت اجرایی

     - بررسی و پیگیری تجزیه و تحلیل پیشنهادات و ارائه  آن به کمیته مدیریت اجرایی بیمارستان

    - تدوین خط مشی و فلوچارت ایجاد نظام رسیدگی به شکایات و رضایت سنجی

    - ارتقا سطح آگاهی و دانش خود در راستای مفاهیم استاندارد مدیریت کیفیت و اعتباربخشی

    - پیگیری و زمانبندی جهت به روزرسانی مستندات بیمارستان