.
بی شک روز 27 اردیبهشت، تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.
امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد. اینک روابط عمومی و ارتباطات به مثابه بازوی فکری سازمان ها، نقشی حیاتی و بی بدیل در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه های کلان دارد و با اطلاع یابی و اطلاع رسانی از مجرای رسانه، ارتباط دوسویه سازمان ها را با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام برقرار می کند و تعالی می بخشد وبه بیان دیگر روابط عمومی یک شغل نیست، یک ویژگی اخلاقی است که هرکسی باید خویش را به آن مزین سازد و آنکه در صف اول مراوده با هموطنان قرار دارد به این مهم اولی تر است. این جایگاه در سازمانها بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکسکننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد میگذرد. گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات، فرصتی برای تبیین نقش، جایگاه و کارکردهای روابط عمومی ها است که حوزه ای مهم درنهاد ها در زمینه تسهیل فرآیندها، ارتقاء آگاهی ها، برقراری ارتباطات مناسب و نمایان ساختن دست آوردها و پیشرفت های حوزه های مختلف و نیز انتقال خواسته ها و نیازمندیهای مردم به مسئولین است و در این بین از نقش کلیه عوامل ارتباطی امروزی نیز نباید غافل بود که نقش ارتباطی موثر و آگاهانه را در انجام رسالت خطیر خود ، یعنی ارتقاء سواد آگاهی و روشن سازی مسایل روز دارند که امروزه علاوه بر رسانه های ملی ، فعالین حوزه فضای مجازی نیز در این راستا بخوبی گام بر میدارند که در حوزه سلامت بالاخص در دوران کرونا ، این امر خطیر به قوت مشهود بوده و هست و جای تقدیر از این گرانقدران را نیز دارد.
اینجانب روز روابط عمومی و ارتباطات را به دستاندرکاران این عرصه ، تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، عاقبت به خیری و موفقیت روزافزون برای همه عزیزان در این عرصه که در راه اعتلای اهداف سازمان که در حوزه سلامت ، همان ارتقای آگاهی و سواد و وضعیت سلامتی مردم است، مسئلت دارم.
دکتر محمد قنبری – سرپرست شبکه بهداشت و درمان جلفا